خانه پینگ پنگ ایرانwww.khanepingpong.com

خانه پینگ پنگ ایرانwww.khanepingpong.com

اخبار و رويدادهاي تنيس روي ميز ايران news table tennis of IRAN

 

 

 

یادداشت پیمان حسنی در روزنامه شرق
 
نوشاد طلسم «پينگ‌پنگ» ايران را در لندن مي‌شكند
پينگ‌پنگ ايران در حالي در آستانه پنجمين حضور خود در بازي‌هاي المپيك قرار دارد كه اميدوار است در اين دوره از اين بازي‌ها به نتيجه قابل قبولي برسد. ابراهيم عليدخت در المپيك 1992 بارسلون، مجيد احتشام‌زاده در المپيك 2000 سيدني، محمدرضا اخلاق‌پسند در المپيك 2004 آتن و افشين نوروزي در المپيك 2008 پكن نماينده‌هاي ايران در ادوار گذشته بازي‌هاي المپيك تابستاني بودند كه طي حضورشان در اين رقابت‌ها هيچ توفيقي نداشتند و موفق به حتي يك برد نشدند، اما حالا نوشاد عالميان پديده چند سال اخير تنيس روي ميز كشورمان اين قابليت را دارد كه بتواند اين طلسم را بشكند و يك پيروزي براي تيم ايران به دست آورد.
عالميان در حالي پاي به المپيك لندن مي‌گذارد كه رنكينگ جهاني او از بقيه المپين‌هاي ايران كه در المپيك‌هاي قبلي حضور داشتند بالاتر است و اين شانس او را در قرعه‌اي بهتر در لندن كمك خواهد كرد. رقابت‌هاي انتخابي المپيك از سال 2000 به صورت منطقه‌اي برگزار شد و از منطقه آسياي ميانه يك بازيكن به المپيك راه مي‌يابد كه اين كار ايران را براي حضور يك بازيكن در المپيك آسان كرده است ولي سهميه دوم هنوز براي ايران در حد يك روياست.
تا المپيك سيدني مسابقات تنيس روي ميز در مرحله مقدماتي به صورت گروهي و در مرحله دوم به‌طور حذفي برگزار مي‌شد اما از المپيك آتن به بعد اين پيكارها از ابتدا به صورت حذفي برگزار مي‌شود كه اين موضوع كار را براي ايراني‌هاي حاضر مشكل كرده است. در المپيك‌هاي بارسلون و سيدني نمايندگان كشورمان در مرحله گروهي با باخت مقابل حريفان خود از راهيابي به مرحله دوم بازماندند ولي در المپيك آتن و پكن اين مسابقات به صورت حذفي برگزار شد كه اخلاق پسند و نوروزي در اولين ديدارهاي‌شان به حريفان برزيل و ايتاليا باختند و حذف شدند ولي مي‌توان نوشاد عالميان را يك استثنا در تاريخ تنيس روي ميز ايران به حساب آورد چرا كه او موفق شده به‌عنوان نخستين ايراني با رده زير 100 دنيا وارد بازي‌هاي المپيك شود و در اولين بازي با حريفي مسابقه خواهد داد كه شكست آن دور از دسترس نيست. البته نوشاد با توجه به پيروزي‌هاي اخير مقابل حريفي كه جزو نامداران تنيس روي ميز جهان محسوب مي‌شوند، توانايي پيروزي در بازي دوم را نيز دارد كه انجام اين كار مهم بستگي به ميزان آمادگي او قبل از المپيك دارد.
اما در المپيك لندن يك اتفاق تاريخي ديگر براي تنيس روي ميز ايران رخ داده و آن انتخاب ندا شهسواري در رقابت‌هاي گزينشي در منطقه آسياي ميانه است. پينگ‌پنگ‌بازان زن ايرانی تا به امروز زير سايه كشورهاي قزاقستان و ازبكستان موفق به راهيابي به المپيك نشدند ولي در مسابقات انتخابي المپيك در اين منطقه ندا شهسواري، نفر اول پينگ‌پنگ زنان كشورمان، موفق شد با شكست رقباي خود در منطقه آسياي ميانه با كسب عنوان قهرماني براي نخستين بار به عنوان يك زن ايراني به بازي‌هاي المپيك راه پيدا كند. ندا شهسواري هم در حال حاضر شرايط مردان ايران در المپيك‌هاي قبلي را دارد و شانس پيروزي او در اولين بازي اندك خواهد بود چرا كه شهسواري با توجه به رنكينگ بالاي 500، در اولين مسابقه احتمالا مقابل حريفي با رنكينگ زير 100 جهان قرار خواهد گرفت. به هرحال حضور يك زن ايراني در المپيك، افتخار بزرگي براي تنيس روي ميز كشورمان محسوب مي‌شود ولي نبايد فراموش كرد كه خيلي سريع المپيك 2016 خواهد آمد و با توجه به وجود رقباي جدي در منطقه آسياي ميانه، كار بانوان ايران در دوره بعد هم سخت خواهد بود.

 

نوشاد طلسم «پينگ‌پنگ» ايران را در لندن مي‌شكند

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

خانواده پینگ پنگ ׀ تاریخ: یک شنبه 19 / 3 / 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , khanepingpong..Com , All Rights Reserved
Powered By .Com | Template By:
NazTarin.Com
استفاده از مطلب با ذكر منبع مجاز و تمام حقوق سايت مربوط به خانه پينگ پنگ ايران مي باشد